VPN و فیلتر شکن در ایران

استفاده از vpn و فیلتر شکن در ایران یکی از پیش نیاز‌های استفاده از اینترنت به شمار می‌آید ، یعنی اگر شما به وی پی ان دسترسی نداشته باشید درواقع به نصفی از اینترنت دسترسی نخواهید داشت زیرا بسیاری از سرویس‌های معروف و کارآمد مانند همین بلاگر ، یوتیوب ، فیس بوک و دیگر سایت‌های مطرح جهان در کشور ایران مسدود هستند. به‌عنوان‌مثال اگر شما بدون اتصال به vpn ، سایت بلاگر یا فیس‌بوک را در مرورگر خود وارد کنید، با چنین صفحه‌ای که تصویرش را در زیر گذاشتم مواجه خواهید شد.
صفحه فیلترینگ
صفحه فیلترینگ


ولی ای‌کاش این مشکل تنها با خرید وی پی ان و اتصال به آن حل می‌شد، ما دقیقا در خرید و اتصال به آن‌هم با مشکل روبه‌رو هستیم ، اول اینکه به دلیل غیرقانونی بودن فروش فیلتر شکن ، نمی‌توانیم فروشگاه‌های معتبر رو شناسایی کنیم و گاهی پیش می‌آید پس از پرداخت هزینه vpn ، هیچ اشتراک و خدماتی به ما داده نمی‌شود و یا اشتراک دریافت شده فعال نیست و ارائه‌دهنده موردنظر پشتیبانی مناسبی تدارک ندیده است.
حال مشکل در انتخاب ارائه‌دهنده فیلتر شکن هم با پرس‌وجو و کمی تحقیق قابل‌حل است البته نه برای همه ، چون یکسری افزاد از وجود این مشکل‌ها باخبر نیستند و تجربه‌ای ندارند ( به‌اصطلاح افرادی که به اونصورت آلوده‌ی اینترنت نشده‌اند).
اختلال‌ها و پارازیت هارو چه کنیم ؟
الآن که من در حال نوشتن این مقاله هستم ، یه آمار کلی ارائه می‌کنم و در ادامه هم به معرفی هرکدام خواهم پرداخت. سرویس‌های کریو ، Openvpn  ، pptp و L2TP اصلاً قابل‌استفاده نیستند ، یعنی باوجود اشتراک فعال و سرورهای سالم ، اما پورت‌های این پروتکل‌ها از سمت مخابرات و سراسری مسدود شده و من به عنوان یک کاربر، قادر به متصل شدن به این وی پی ان ها نیستم. یعنی با یک حساب سرانگشتی متونید متوجه این بشید که من و البته بقیه داغ‌دارها با سیسکو ( Cisco AnyConnect ) زنده هستیم و تونستیم به بلاگر دسترسی داشته باشیم.

نظرات