همه چیز درباره وی پی ان و فیلتر شکن


VPN (شبکه خصوصی مجازی) یک تونل است که با استفاده از آن می‌توان به‌صورت خصوصی و امن‌تر به اینترنت دسترسی پیدا کرد. اما چطور؟
 با هدایت تمام ترافیک شبکه خود از طریق تونل امن و جایگزین کردن آدرس IP تان با آدرس جدید است.
درباره وی پی ان
درباره وی پی ان و فیلتر شکن 



مزایا و معایب وی پی ان چیست؟

 فهرستی از مزایا و معایب وی پی ان ارائه کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا پاسخ درست این سؤال را پیدا کنید: 
«آیا باید از VPN استفاده کنم؟»

مزایای VPN

مزایای vpn
مزایای vpn

اتصال VPN هنگام استفاده از موارد زیر مفید است:
اجازه می‌دهد تا به‌راحتی به یک وای فای عمومی دسترسی پیدا کنید. اگر می‌خواهید از Wi-Fi عمومی استفاده کنید و از طریق VPN برای حفاظت از حریم خصوصی‌تان استفاده کنید. اگر شما وی پی ان را خاموش کنید، فعالیت آنلاین شما در دسترس افراد سودجو خواهد بود.
امنیت آنلاین افزایش می‌یابد - وی پی ان یک‌راه عالی برای محافظت از اطلاعات آنلاین شما است. به‌عبارت‌دیگر، علاوه بر یک آنتی‌ویروس قوی و فایروال استاندارد، یک VPN یک لایه محافظتی در برابر تهدیدهای امنیتی آنلاین را نیز اضافه می‌کند.  

وی پی ان به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌های مورد علاقه خود را از همه گوشه و کنار جهان بدون محدودیت مکانی مشاهده کنید. VPN می‌تواند به شما در دسترسی به وب سایت‌های مسدود شده جغرافیایی نیز کمک کند. برای مثال، وب‌سایت‌هایی که ممکن است تنها برای ساکنان آمریکا قابل‌استفاده باشد . که با تغییر آدرس اینترنتی شما این کار ممکن می‌شود.

VPN اجازه می‌دهد تا ناشناس بمانید - در مورد فایل‌های مفید آنلاین که ممکن است بدون وی پی ان در دسترس نباشد صحبت می‌کنیم - در صورتی که ارائه‌دهنده خدمات اینترنتتان شما را محدود می‌کنند با استفاده از وی پی ان این محدودیت را از بین ببرید.
بهبود سرعت اینترنت - اگر در تماشای مجموعه‌های مورد یا ویدئو آنلاین مشکل دارید، VPN ممکن است بسیار مفید باشد - VPN از آنجا که فعالیت آنلاین شما را پنهان می‌کند، به شما کمک می‌کند تا از محدودیت‌های اعمال‌شده توسط ارائه‌دهنده اینترنتتان فرار کنید.

معایب وی پی ان و فیلتر شکن

معایب وی پی ان و فیلتر شکن
معایب وی پی ان و فیلتر شکن


نگاهی به معایب VPN نیز داشته باشیم:
VPN های معتبر و قابل اعتماد رایگان نیستند - شما ممکن است در یک شبکه خصوصی مجازی خصوصی عضو شوید، اما به دلایل ایمنی، لازم باشد اشتراک ماهانه پرداخت کنید. 
حساب کاربری زیر را در نظر بگیرید - هیچ سرویس آنلاین در واقع "رایگان" نیست، به این معنی است که وی پی ان رایگان ممکن است در قبال عدم دریافت پول از شما کاری دیگر بکند. یعنی ممکن است داده‌ها شامل فعالیت آنلاین شما را به فروشندگان برای تبلیغات بفروشد.
برای انجام برخی تحقیقات باید از سرعت اتصال مناسب اطمینان داشت  - به این معنی که VPN، با رمزگذاری ترافیک تمام شبکه برای آنکه ناشناس بمانیم، ممکن است باعث افت سرعت شود و آزار دهنده شود.
 البته همیشه این طور نیست، اما برای داشتن اتصال سریع سرعت، بهتر است سراغ فیلترشکن های غیر رایگان بروید.
VPN ها مورد اعتماد نیستند - باید از این واقعیت نیز مطلع باشید که IP های VPN منحصر به فرد نیستند و توسط افراد مختلف به اشتراک گذاشته می‌شوند. بنابراین، مهم است که تنها به VPN معتبر، قابل اعتماد، که قبل از درباره ان به طور کامل تحقیق کرده‌اید، عضو شوید.
VPN ها از آنچه فکر می‌کنید پیچیده‌تر هستند -  ترکیبی پیچیده از پروتکل‌ها، توپولوژی شبکه‌ها و تجهیزات سخت‌افزاری و ارائه‌دهندگان خدمات یک کانال VPN را ایجاد می‌کند - و گاه ممکن است همه اجزای آن "به‌خوبی" کار نکنند. داشتن یک VPN خوب ممکن است کمی هزینه بردارد.

در کل، آیا باید از VPN استفاده کنم؟

با توجه به تمام مزایا و معایب VPN می‌توان نتیجه‌گیری کرد که هرچند VPN یک ایده عالی و قطعاً مفید است، اما تنظیم آن همیشه آسان نیست. چنانچه می‌خواهید اقدام به خرید فیلتر شکن کنید، در ایران به دنبال ارائه دهندگانی باشید که بیش از یک سال از فعالیتشان می‌گذرد. 

نظرات